Retro Gyűjtemények 1960-2000

Játékok, könyvek, kitüntetések, kulcstartók, és még sok minden más is

Üdvözöllek a Retro Gyűjtemények oldalon! - ADOMÁNYOZÓK listája

Üdvözöllek kedves Látogató!

Az elmúlt évtizedekben sok minden összegyűlt a családban, nem feltétlenül gyűjtési szándékkal - kivéve a játékokat és könyveket -, legtöbbször inkább nem dobtuk ki, hiszen nem azért vettük, hogy kidobjuk. Vagy egyszerűen csak azért, mert táskákban, zsebekben, pénztárcákban felejtődtek! Ráadásul pénzbe kerülnek a dolgok, és az a pénz, amiért megvásároltunk valamit, benne marad, akármilyen régi is egy maci vagy könyv vagy társasjáték. Ha bármilyen használható, jó állapotban levő holmit kidobunk csak mert "régi", a pénzünket dobjuk ki, ami szerintem pazarlás.

A következő hetekben, hónapokban megpróbálok mindent lefényképezni és feltenni, hogy mások is "gyönyörködhessenek" bennük.

Mivel most már én magam is gyűjtő lennék, persze módjával, ezért szívesen veszek minden felajánlást játékok vagy bármilyen más érdekesség terén, amennyiben valaki úgy gondolja, hogy helyhiány miatt megválna néhány régóta őrzött kincsétől, esetleg méltányos áron eladná. Jelen pillanatban Star Wars dolgok érdekelnek elsősorban - főleg a 30 évvel ezelőtt kiadott Csillagok háborúja társasjáték a Novoplast-tól -, de bármi másra is nyitott vagyok. Bár Star Wars rajongó vagyok, sajnos néhány dolgon kívül nem sok mindennel rendelkezem.

A gyűjtésben nem kizárólag az a jó, hogy olyan tárgyakkal vehetjük körbe magunkat, amelyek kellemes érzést keltenek vagy kellemes emlékeket idéznek fel bennünk, hanem az is, hogy olyasmit (is) gyűjthetünk, amit más nem vagy csak kevesen!

Nagyon remélem, hogy az általam feltett dolgokkal nektek is sikerül kellemes emlékeket felidézni, ha csak pár percig is - például "Jé, nekem is volt ilyen! Milyen jó volt vele játszani!".

UPDATE 2017 december

Lassan egy éve lesz már, hogy elindítottam ezt a blogot, eredetileg azzal a céllal, hogy a régi mesékből, rajzfilmekből jól ismert játékfigurákat megmutassam a hozzám hasonlóan "gyűjtögető életmódot" folytató, és a régi játékoknak, holmiknak örülni tudó emberkéknek. Azután bővült a kör mesekönyvekkel, mindenféle játékokkal, majd szép lassan kinőtte magát egyfajta 'leltárrá', ami számomra igen hasznos, mert az évek alatt sok dologról megfeledkeztem, de ezeken a fényképeken könnyen megnézhetők és felidézhetők. Most már olyan dolgokat is lekapok, amelyek bár nem a gyűjteménybe valók, mégis jó, hogy meg vannak örökítve. Több, mint 2000 felvétel készült eddig, és lehet rá mondani, hogy "horror", de szerintem hasznosabb, mint a szelfizgetés. Ráadásul engem  jóleső érzéssel tölt el, hogy mennyi mindent voltunk képesek (még ha sokszor véletlenül is) megőrizni a múltból és még mindig olyanok, mintha csak ma vettük volna.

UPDATE 2018 december

Az oldal folyamatosan újul, mert ahogy időm engedi, többé-kevésbé rendszeresen teszek fel fotókat előkerült tárgyakról, vagy amit sikerül kitúrnom a bolhapiacokon. A régebbi, sötét, nem túl jól sikerült fényképeket is szép lassan cserélgetem a jobb láthatóság érdekében.

******************************************************************************************************************************

Nagyon kedves, önzetlen emberek, akik hozzájárultak játékadományaikkal a gyűjteményhez. Hálás köszönetem érte NEKIK!!!

- G. GRÉTA  - BP.

-  H. LÁSZLÓ ÉS KEDVES FELESÉGE, M. ILDIKÓ VESZPRÉMBŐL

- M. CSILLA - BP.

- GYÖNGYI ÉRDRŐL    

süti beállítások módosítása